fredag 14. august 2009

Det høres et drønn, det er Harley og hans familie som starter dagens tur fra Williams og klokken er 0700 i Arizona, eller 1600 i Norge. Vi skal langt i dag og de gleder seg til dagens etapper.
Nærmeste mål er Meteor Crater hvor en meteoritt eksploderte da den traff prærien i Arizona tusener av år før Harley ble født, men det vet han ikke noe om. Det var et utrolig syn som møtte oss vanlige dødelige der vi tittet ned i krateret. Enormt var det.
Winslow bød på shopping og shopping og hotellet som har huset stjerner som Marilyn Monroe.
I Holbrook hadde "sjefen selv" forhåndsbestillt mexicansk mat og det smakte. Snart hadde Harley brakt oss opp til Nationalparken Petrified Forest og Painted Desert. Fantastisk å se store trær begravd i masser for tusener og atter tusener av år siden blitt vasket seg til overflaten fulle av mineraler og fremstå som forstenet og marmorert forsteinet skog. Det har vært mange opplevelser idag, hver eneste miles forteller sin historie i navn på veier, steder og områder. Dette er et eventyr som første vil lande når jeg er hjemme og minnene er blitt behandlet slik at jeg kan fatte hva jeg har opplevd. Forresten er jeg 1 time nærmere tiden i hjemlandet. Jeg er nå i New mexico.
route66usa og willy herstad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar