tirsdag 25. august 2009

Det var lett å komme seg på Harley Davidson idag og jeg var klar i god tid før 0700. Gårdsdagen hadde gitt meg ild i kroppen og glans i øynene og forventningene var store. Så lett alt er idag med blå himmel, klar sol og en 1500 kubikker bredfull av krefter som sto og ventet på sin landeveiens ridder. Hva skal jeg ha på meg i dag tro?
Vi stopper på Sinclear bensinstasjon som med sin forgagnede sjarm forteller sin historie om hvordan det var i riktig gamle dager. T-skjorter for 5 dollar, kaldt drikke og kaffe sto klart til oss tilrettelagt av The old man, kanskje like gammel som stasjonen selv. Hyggelig var han.
Mens vi legger Missouri bak oss, brummer vi inn i Kansas og stanser ved The four women on the road hvor handleviljen bruker å være skyhøy. Lettelsens sukk fra mennene, knurrende kommentarer fra jentene-det var stengt. Inn gjennom vinduene så vi godsakene ligge klar til avhenting, og i bygget ved siden av var det buret inne noen andre greier. Det var en diger Anaconda slange med ett par venninner i nærheten. Grøss, Harley få meg vekk herifra.
Oklahoma viste seg fra sin beste side idag, men det ble varmere og varmere. 40 grader celsius.
Kaldt vann med omslag gjorde susen og snart filmet vi kortesjen ved Rainbow Arch Bridge. Når blir det lunsj? Et kjent og kjært spørsmål som de fleste stiller seg bak. Kinesisk mat var det-vellykket.
Vi passerer Blue Whale i Catoosa og mestrer oss gjennom byen Tulsa-det gikk fint.
Så morsomt å vri Harley`n på svingete og bakkete veier som også har bra veidekke på route66.
Det er så stort, så virtuellt, så full av oppdagelser og hendelser at jeg får ikke med meg alt.
Fremme i Stroud tidsnok til sol, basseng og en kald øl. For en fin dag og for et herlig liv vi bikere har der vi reker på The Mother Route fra Chicago til Los Angeles.
Willy Herstad på tur route66usa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar