lørdag 22. august 2009

For de som hadde biket lenge var det ingen problemer å sprette opp av loppekassa, værre var det for de andre. Lang flyreise og 7 timer forskjell ble ikke umiddelbart akseptert av bioklokka. Kroppen var liksom så tung.
Sears Tower er USA høyeste bygning med sine 442 meter, og de har et utbygg av glass-hvor en svever over gaten under-hvis du tør å gå utpå der. Tåler visst 4 tonn, hvor mye veier jeg nå?
En tå smyger seg ut over kanten-sakte sklir resten av kroppen forsiktig utover plata mens jeg vokter etter knirking eller bevegelse i glasset jeg står på, holder den meg da?
Et skilt viser hvor route66 starter-den starter her hvor jeg er i Chicago-og gruppebilde dokumenterer. Jeg er der nå.
Kanalturen med guide elvebåt gjennom Chicago`s høye bygninger var en opplevelse av kultur, arkitektur og historie. Imponerende og se og lytte til guiden.
Kingston mines fremstår som en av de beste blues klubber i Chicago og det var heftig der Billy Branch and the sons of blues leverte det ypperste til applaus, skål og beundring.
I dag var det handletur og litt tid for seg selv. Noen busset til byen mens andre busset til Harley Davidson butikken. Vi blir hentet på Navy Pier og i kveld er det infomøte for de nye og avslutning for heltene, de som har overvunnet mother road og seg selv. Vi er vinnere, jeg er en vinner og har oppdaget nye sider ved meg som jeg ikke visste om. Jeg har opplevd og gjennomført verdens vakreste eventyr.
For en fantastisk gruppe vi har vært. 4200 km har vi sloss med oss selv, Mother road, været, varmen, søvnen og viljen til å vinne.
Ingen skader, uhell, fortvilelse eller sinne-bare glede, latter og kameratskap. Sammen vant hver og en av oss. Sammen fikk vi maksimalt ut av en tur på Harley Davidson gjennom 9 stater fra Los Angeles til Chicago.
Vi er full av minner. Vi går på flyet i morgen. Vi kommer hjem nå.
Willy Herstad på tur route66usa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar