torsdag 13. august 2009

Nå skjer det akkurat nå, mens magen koker er jeg er på vei opp til Gran Canyon og helikopter. Harley Davidson brummer ekstra i dag, sjalu? Der ropte hun damen opp mitt navn med engelsk uttale, var det mitt navn hun kauka tro? Opp på en dørmatte hvor jeg ble veid og så bar det inn i TV rommet hvor en film om sikkerhet ble vist. Enda mere nervøs. Hvor er jeg hen?
"Kan følgende 6 personer følge med meg" skar en engelsk stemme igjennom. Han sa mitt navn-tror jeg. Jeg fikk sitte foran ved siden av piloten, betryggende helt til jeg så ned. Hjelp det er bare glass under meg, magen rulla rundt to ganger.
Langsomt lettet helikopteret og kroppen min falt til ro litt etter litt. Herlig følelse å se ned og langsomt nærme seg kanten på stupet, Grand Canyon.
For et fantastisk syn der vi fløy over ett at verdens underverker med sine hemmeligheter under oss. Fargene spraket og mangfoldet av konturer, daler, topper og sprekker blindet øynene.
Dette var lang over hva jeg hadde forventet, for en fantastisk opplevelse.
Middag om kvelden med ekte køntri rundet av en spennende dag på en verdig måte.
Takk til Route66usa.no som la dette inn i sitt program.
route66usa og willy herstad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar