mandag 17. august 2009

"Sjefen sjøl" var på plass presis kl 0700, men onde tunger forteller at han hadde glemt å stille mobiltlf sin som vekkerklokke 1 time frem, og at noe hadde vekket han 0640 da de trengte nøkkel til hengeren for å laste kofferter og bagger. Hørt sånn da?
Strålende vær og uten frokost tente Harley Davidson kontant. Frokost og bensin 20 min senere var helt greit, vi er da bikere.
Jeg er andektig der jeg ser på nattverden, Jesus lidelser og død på korset gjenskapt og visualisert i mine øyne gjennom skulpturer som gir meg frysninger på ryggen. Det var gull verdt en stopp i verdens vakreste eventyr. Men vi skulle oppleve mere.
Galskap var det- hun og han spratt frem i stripete rød og hvit snekkerbukser og skrek, spratt og hoiet med Det Norske Flagg og oppførte seg som skipbrudne der vi toget på rekke nedover gaten i Erick , der Roger Miller kommer fra. Det ble klemmer, mat, drikke, underholdning og latter. Harley og Annabell kaller de seg disse to hippiene som er viden kjent.
Elk City har et flott Route66 museum som også viste oss en filmsnutt. Gruppebilde ble det også der. Vi var spente på gjennomreisen gjennom Oklahoma City. Pytt-22 stk Harley Davidson og to biler med en kolonnelengde på flere hundre meter drønnet igjennom til fryd for oss og imponerende syn for alle. That was nothing.
Harley sluknet med et sukk, vi var fremme i Stroud, Oklahoma. Vi er noe- uten problemer eller skader eller krangel eller sinne har vi kjørt så langt, bare glede- vi er vinnere.
Willy.Herstad på tur route66usa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar